Všeobecné obchodné podmienky

  1. Definícia pojmov
    1. Prevádzkovateľ - spoločnosť Shoperia s.r.o., so sídlom Železničná 11, 082 71 Lipany, Slovensko, IČO: 54607132, DIČ: 2121729819, zapísaná v obchodnom registri okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 44075/P.
    2. Zákazník - každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá má záujem využívať alebo už využíva Služby Prevádzkovateľa.
    3. E-shop - internetový obchod bežiaci na systémovom riešení Prevádzkovateľa v testovacej alebo platenej verzii.
    4. Služba - poskytnutie systémového riešenia na vytvorenie E-shopu prostredníctvom online formulára na doméne https://www.shoperia.sk/ alebo na odvodených doménach tretej a vyššej úrovne. Službou sa aj rozumie riešenie vytvorené na mieru, na základe individuálnej objednávky.
  2. Základné informácie
    1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťah medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom.
    2. Zmluvu o využívaní Služby uzatvára Zákazník s Prevádzkovateľom elektronicky prostredníctvom objednávkového formulára v administrácii testovacieho E-shopu podľa plateného cenníka, ktorý sa nachádza na adrese https://www.shoperia.sk/cennik.
    3. Odoslaním objednávkového formulára Služby Prevádzkovateľa Zákazník potvrdzuje, že je s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami oboznámený, rozumie im, vyjadruje svoj súhlas s ich znením a akceptuje ich v plnom rozsahu.
    4. Pokiaľ bude časť týchto podmienok určená za neplatnú, bude táto časť z podmienok vymazaná a ostatné časti podmienok budú mať naďalej plnú platnosť.
  3. Práva a povinnosti Zákazníka
    1. Zákazník má právo vyškúšať E-shop po dobu testovacieho obdobia zadarmo a nezáväzne. Odoslaním objednávky Služby vyjadruje Zákazník súhlas s obsahom a ovládaním funkcií E-shopu.
    2. Zákazník je povinný chrániť svoje prihlasovacie údaje k E-shopu tak, aby sa k ním nedostala žiadna neoprávnená osoba.
    3. Pri prechode na platenú verziu E-shopu je Zákazník povinný uviesť v objednávke všetky osobné alebo firemné údaje pravdivo a úplne. Zákazník je povinný tieto údaje udržiavať vždy aktuálne.
    4. Zákazník si sám určuje, na ako dlho si želá objednať Služby Prevádzkovateľa a to prostredníctvom frekvencií platieb v objednávkovom formulári v administrácii E-shopu.
    5. Zákazník je zodpovedný za všetok obsah, ktorý na svojom E-shope publikuje on alebo oprávnená osoba a je zodpovedný za všetky vykonané aktivity. Prevádzkovateľ je v plnej miere zbavený zodpovednosti za obsah stránok vytvorený Zákazníkom.
    6. Zákazník sa zaväzuje, že nebude na E-shope propagovať obsah v rozpore s dobrými mravmi, tiež nevhodný, škodlivý, klamlivý alebo iný obsah, ktorý je v rozpore so zákonmi Slovenskej republiky alebo zákonmi krajiny, v ktorej E-shop pôsobí.
    7. Zákazník nebude prostredníctvom e-mailovej služby rozosielať hromadnú poštu a ani spam.
    8. Zákazník sa zaväzuje, že E-shop nebude prevádzkovať na inej doméne alebo inej doméne tretieho a vyššieho radu (napr. pomocou iframe), ako sú určené v administrácii E-shopu.
    9. Zákazník bude informovať Prevádzkovateľa Služby o všetkých poruchách a chybách prostredníctvom kontaktného formulára alebo priamo na email .
    10. Zákazník berie na vedome, že súčasťou verejnej časti E-shopu je aj logo Prevádzkovateľa s odkazom na webové stránky. Tento odkaz spolu s logom môže odstrániť iba Prevádzkovateľ. Odstránenie iným spôsobom sa považuje za porušenie týchto Všeobecných obchodných podmienok.
    11. Zákazník udeľuje súhlas na zasielanie občasných emailov s aktuálnymi informáciami a zmenami Služby alebo SMS pre iné dôležité upozornenia.
    12. Zákazník udeľuje súhlas, že Službu fungujúcu na pridelenej testovacej doméne alebo počas testovacieho obdobia nebude využívať na propagačné, reklamné, marketingové a komerčné účely.
  4. Práva a povinnosti Prevádzkovateľa
    1. Faktúry za poskytnutie Služby vystavuje Prevádzkovateľ výhradne elektronicky. Zákazník má možnosť zobraziť a stiahnuť tieto faktúry cez administráciu E-shopu.
    2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu Všeobecných obchodných podmienok, ktoré je povinný ihneď zverejniť. Zákazník vyjadruje súhlas s týmito podmienkami v plnom rozsahu po úhrade faktúry vystavenej po zverejnení zmien podmienok.
    3. Aj keď sa Prevádzkovateľ snaží o maximálnu funkčnosť a dostupnosť Služby a tiež o správne napojenie Služby na služby tretích strán, nenesie Prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť za chyby, škody ani ujmy:
      1. spôsobené Zákazníkom alebo oprávnenou osobou používaním Služby Prevádzkovateľa,
      2. spôsobené vonkajšími okolnosťami (útok na server, porucha na sieti alebo zariadení a iných okolností),
      3. alebo iné udalosti zavinené alebo nezavinené Prevádzkovateľom alebo Zákazníkom.
    4. Prevádzkovateľ za účelom vylepšovania Služby si vyhradzuje právo systém Služby kedykoľvek aktualizovať. Zákazník vyjadruje súhlas s týmito aktualizáciami.
    5. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo, v prípade, že uzná za potrebné, upraviť obmedzenia alebo spoplatniť jednotlivé funkcie v systéme Služby (napríklad v prípade navýšenia technických nárokov pre danú funkciu). Prevázkovateľ pred týmto konaním upozorní Zákazníka, ktorý má právo s týmito zmenami nesúhlasiť a má právo odstúpiť od zmluvy s Prevádzkovateľom.
    6. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo, ak sa Zákazník nerozhodne inak, na zverejnenie obchodného mena, loga, ochrannej známky Zákazníka za účelom propagácie a zaradenia medzi ostatné referencie Prevádzkovateľa.
    7. Prevádzkovateľ spolu so Službou poskytuje nevyhradenú licenciu, ktorá je ďalej neprevediteľná. Licencia je poskytovaná po dobu poskytovania Služby Zákazníkovi.
    8. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo, v prípade, že to uzná za vhodné, zablokovať prístup Zákazníkovi aj verejnosti k E-shopu alebo E-shop úplne zmazať. Prevádzkovateľ pred takýmto konaním najprv upozorní Zákazníka a podľa možností sa bude snažiť vyriešiť danú situáciu iným, vhodnejším spôsobom.
  5. Platobné podmienky
    1. Vytvorením E-shopu prostredníctvom Služby Prevádzkovateľa získava Zákazník prístup k E-shopu po dobu testovacieho obdobia, počas ktorého má Zákazník možnosť vyskúšať si všetky funkcie a pripraviť svoj E-shop na publikáciu.
    2. Pred aj po uplynutí testovacieho obdobia má Zákazník na výber z viacerých tarifov Služby. Ak si Zákazník objedná platenú verziu Služby pred ukončením testovacieho obdobia, Zákazník nepríde o toto testovacie obdobie a objednávka bude vytvorená na obdobie od dňa ukončenia testovacieho obdobia. Platba bude požadovaná hneď po objednaní Služby.
    3. Platby za užívanie Služby sú účtované podľa frekvencie platenia zvolenej v objednávkovom formulári. Zákazník má možnosť kedykoľvek frekvenciu platieb zmeniť v administrácii E-shopu.
    4. Dostupné tarify E-shopov obsahujú všetky funkcie systému s výnimkou na niektoré funkcie, ktoré z technických a finančných dôvodov nie sú dostupné, prípadne sú limitované.
    5. Zákazník platí za Službu prostredníctvom bankového prevodu po výzve Prevádzkovateľa k platbe. Prevádzkovateľ vystaví daňový doklad Zákazníkovi až po prijatí platby a odošle ho elektronicky na email Zákazníka.
    6. Ceny za Služby sú vždy uvádzané bez daní, odvodov, ciel uložených daňovými úradmi alebo iných poplatkov. Povinnosť zaplatiť tieto poplatky sa riadí vždy právnymi predpismi.
    7. Ceny za Služby sú platné po dobu najbližšej zmeny. Pokiaľ Prevádzkovateľ zaeviduje rast alebo pokles trhových cien od obdobia, kedy vznikol vzťah medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom, Prevádzkovateľ môže tieto ceny upraviť.
    8. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo účtovať vyššie alebo nižšie ceny za Služby pre E-shopy mimo krajín Slovenskej republiky a Českej republiky a to v závislosti od trhového postavenia danej krajiny, našich nákladov na prevádzkovanie Služby v danej krajine alebo iných dôvodov.
    9. Pri poskytovaní nadštandardných služieb vystavuje Prevádzkovateľ faktúru vždy po dokončení všetkých prác alebo predčasne v prípadne rozsiahlejšej časovej náročnosti na dané práce.
  6. Nadštandardné služby Prevádzkovateľa
    1. Zákazník môže požiadať Prevádzkovateľa o výpomoc pri úprave šablóny (front-end) E- shopu podľa plateného cenníka.
    2. Prevádzkovateľ prijíma návrhy na nové funkcie a zmeny v systéme, vyhradzuje si však právo nie každú požiadavku schváliť. Všetky návrhy budú podliehať spracovaniu a v prípade schválenia, budú vybavované podľa priorít a časových možností.
  7. Komunikácia
    1. Komunikácia medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom prebieha elektronicky s možnosťou vytvorenia aj ukončenia zmluvy medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ požaduje, aby počas komunikácie boli dodržané zásady slušného správania.
    2. Zákazník vyjadruje súhlas s poskytnutím potrebných údajov a informácií, ktoré môže požadovať Prevádzkovateľ pri implementácii novej funkcii E-shopu alebo pre iné potreby.
    3. Počas užívania Služby Prevádzkovateľa si budú Prevádzkovateľ aj Zákazník vymieňať viacero dôležitých informácií (podnikateľské a marketingové plány, technické riešenia a postupy, prístupové a osobné údaje, zmluvy a podobne). Prevádzkovateľ aj Zákazník je povinný zachovať mlčanlivosť, vrátane informácií poskytnutých pred začiatkom využívania Služby Prevádzkovateľa. Za porušenie mlčanlivosti zaplatí Zákazník Prevádzkovateľovi zmluvnú pokutu vo výške 5 000 EUR (slovom päť tisíc eur).
  8. Nároky Prevádzkovateľa
    1. V prípade, že Zákazník poruší niektorú z podmienok prevádzkovania Služby, si Prevádzkovateľ vyhradzuje právo požadovať finančnú náhradu v prípade ušlého zisku. Zákazník musí túto požiadavku rešpektovať a uhradiť Prevádzkovateľovi túto náhradu.
    2. Služba Prevádzkovateľa je chránená autorským právom a právami duševného vlastníctva Prevádzkovateľa. Autorské práva sa riadia predpismi Slovenskej republiky. Zákazník je oprávnený Službu používať spôsobom a len v rozsahu stanoveným Prevádzkovateľom.
    3. V prípade, že Zákazník zasiahne do autorských práv Prevádzkovateľa, vzniká Prevádzkovateľovi nárok na zmluvnú pokutu vo výške 5 000 EUR (slovom päť tisíc eur).
  9. Ukončenie poskytovania Služby
    1. Zmluvu môže ukončiť Zákazník alebo Prevádzkovateľ písomnou výpoveďou s výpovednou dobou 1 mesiac. Zákazník túto výpoveď podá elektronicky z emailovej adresy evidovanej v objednávke Služby Prevádzkovateľa, v opračnom prípade nebude podaná výpoveď platná. Výpovedná doba začína plynúť odo dňa vystavenia nasledujúceho daňového dokladu za prevádzku Služby.
    2. Zmluva končí automaticky dňom ukončenia testovacieho obdobia Služby v prípade, že Zákazník do uplynutia tohto obdobia neobjedná platenú verziu Služby.
    3. Prevádzkovateľ má právo odstúpiť od zmluvy v prípade omeškania úhrady akejkoľvek čiastky po dobu dlhšiu ako 30 dní.
    4. Zákazník nemá nárok na vrátenie žiadnej časti z ceny uhradenej za služby Prevádzkovateľa.
    5. Zákazník je povinný zachovať mlčanlivosť po dobu ďalších 5 rokov od dňa ukončenia zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom.
    6. Ukončenie zmluvy medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom z akéhokoľvek dôvodu nemá vplyv na povinnosť Zákazníka uhradiť poplatky za všetky úplne aj neúplne poskytnuté služby Prevádzkovateľa ani povinnosť uhradiť zmluvne pokuty.
  10. Spracovanie osobných údajov
    1. Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje Zákazníka podľa týchto podmienok o ochrane osobných údajov.

Tieto obchodné podmienky sú účinné k 10.5.2022.